Informasjon om dugnad
Som tidligere informert om blir det som en forsøksordning lagt opp til endringer i dugnadsordningen
vår i 2018. Dette innebærer ukentlige dugnader, sammen med sterkt redusert bemanning på vår- og
høstdugnad, og også noe styring av dugnadsinnsats til prosjekter.
For den enkelte betyr dette at du blir innkalt til en spesifikk dato, og at du da selv må holde orden på
hvilken dato du skal møte. Om denne datoen ikke passer, er det ditt eget ansvar å bytte med noen
andre, men styret vil etter beste evne, begrenset til den kapasitet vi har, forsøke å hjelpe til med
bytter. Manglende oppmøte vil som tidligere innebære at du får dugnadsbot. Det er bare
medlemmer med båtplass som blir innkalt, men vi setter pris på om andre medlemmer også melder
seg klar for å bidra.
Styret vil åpne for at medlemmer kan stille seg disponible for ekstra dugnader for en betaling på kr
500,- kr gang. De som ønsker å bidra med dette, bes melde fra på
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Styret vil da offentliggjøre en liste med personer som kan
kontaktes, slik at den som ser at man ikke kan møte på oppsatt dag, kan få en av disse til å stille opp
til samme kostnad som en bot. Det verste som kan skje foreningen er at det møter for få personer til
en dugnad, styret oppfordrer derfor på det sterkeste til å bruke denne muligheten hvis du ikke kan
møte selv!
Liste over innkallinger vil bli lagt ut på nettsiden i nær fremtid. Dette vil også bli kommunisert på
facebooksiden vår, og info om at den blir lagt ut vil også bli slått opp i havna. Men, selve lista vil ikke
bli slått opp, den må du finne på nett. Du kan eventuelt be om å få den tilsendt på mail eller pr post.
Hver enkelt dugnad er i utgangspunktet beregnet til 2,5 time. Styret må imidlertid be om forståelse
for at dette kan variere noe, og at det i enkelte tilfeller kan bli litt mer. Vi ber om at de oppsatte
oppgaver på den enkelte dugnad blir utført, da dette er viktig for å få gjort alt vi har behov for å gjøre
i løpet av sesongen.
Hver dugnad har en leder som er informert om oppgaver, hvem som er innkalt og hva slags materiell
som trengs. Det er oppnevnt en egen innkjøper som sørger for at det vi trenger er på plass til rett tid.
Det føres liste over oppgaver, og denne oppdateres ukentlig med hva som er utført. Liste over
innkalte føres også, denne oppdateres, og her blir det lagt vekt på å fordele belastningen på den
enkelte rettferdig. Det betyr at de som bidrar mye ett år, blir bedt om mindre året etter. De som ikke
møter opp, får både bot OG blir innkalt ved første anledning. Dersom du allerede nå vet at du ikke
har tid eller lyst til å bidra, er det bedre for oss om du gir beskjed om dette så snart som mulig. Det
betyr fortsatt at du får dugnadsbot, men da sparer du oss i alle fall for merarbeidet det er å få tak i
ekstra folk på kort varsel.
Styret og bryggebaser er innkalt til oppstartsdugnad onsdag 2. Mai. Første innkalte dugnad blir
onsdag 9. Mai. Onsdag er den vanlige dagen for dugnad, men det finnes unntak. Vårdugnad blir
mandag 28. Mai, og Heising er som kjent planlagt til 26. Mai. Her kan det imidlertid bli nødvendig
med endringer, det er det Mjøsa som avgjør. I ferieukene (uke 27 til 31) blir det ikke innkalt noen. Vi
forsøker å få noen til å ta seg av renhold i klubbhuset som tidligere, og oppfordrer de som befinner
seg i havna til å ta en runde med gressklipping når de ser det er nødvendig. Mandag uke 32 blir det
innkalt en god del, da havna må klargjøres for jubileumsfest. Det blir også innkalt noen til å hjelpe til
med arrangementet på lørdag 11. August. De som fortsatt har ferie uke 32 oppfordres til å si fra om
det slik at de ikke blir innkalt den uka. Utover dette vil noen bli innkalt til å hjelpe til med bygging av
gjestebrygge, og vi trenger også noen til å sette opp en ny bod. Det ser foreløpig ut til at det blir
behov for adskillig færre folk utover høsten enn på våren, men vi holder dette åpent foreløpig. Første
innkallingsliste vil derfor gå frem til og med uke 32. Vi informerer likevel om at høstdugnad er fastsatt
til 26. September og at siste dugnad blir 10. Oktober. Helsing opp 6. Oktober.
Som nevnt tidligere ønsker vi å bruke folk der de er gode. Noen har gitt beskjed om hvilke områder
de kan tenke seg å bidra på, og det setter vi stor pris på og gjør vårt aller beste for å benytte oss av.
Vi oppfordrer flere til å informere oss, men det må nå skje i løpet av få dager, da arbeidet med å
fordele medlemmene på de enkelte uker blir satt i gang ganske fort.
I forbindelse med dugnadene oppfordres alle til også å benytte seg av tilbudet om gratis kaffe i
klubbhuset. Det sosiale er en like viktig del av aktiviteten i foreningen som de oppgaver vi må ta oss
av ☺
Bruk mailadressen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. til å gi oss beskjeder. Bruk eventuelt
knappen «send mail" på facebooksiden, meldinger der vil bli videresendt.
Mvh
Styret og dugnadsgjengen